23 Aralık 2014 Salı

GÜRCİSTAN


Sarp Sınır Kapısı-Gürcistan/Türkiye

Gürcistan'a karadan gitmek istiyorsanız Karadeniz kıyısında Türkiye-Gürcistan arasında bulunan sarp sınır kapısından geçmek zorundasınız.1988 yılında açılan bu sınır kapısı adını Gürcistan'a bağlı sarp köyünden almaktadır.


Alfabe Kulesi

Başkent Batum'da bulunan bu kule denize sıfır olarak konumlandırılmıştır.Gören herkesi etkilemektedir.


White Restaurant-Batum

Yine Batum'da sahilde bulunan bu restaurant mimarisiyle görenleri hayrete düşürüyor.


Batum Botanik Bahçesi-Gürcistan

Şehir merkezine 9 km uzaklıkta bulunan botanik bahçesi Mtsvane Kontskhi bölgesinde yer almaktadır.108,7 hektarlık  alanıyla Dünya'nın en büyük botanik bahçeleri arasındadır.


Batum-Era Meydanı

Altın post efsanesinin kadın kahramanı Medea'nın heykeli Batum'un Era Meydanı'nda bulunmaktadır.Anıtın etrafı efsaneye ilişkin kabartmalarla süslüdür.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder